ZOGO - успешен дизайн и пазарен хит в едно

16.05.2017 / 10:32 - citybuildhome.bg
  свежо  

Свилен Гамолов разказа за уникалния диван, който впечатли и посетителите на изложението Salone Satelite в Милано.

 

ZOGO - успешен дизайн и пазарен хит в едноКак бихте описали дивана ZOGO?

 

ZOGO е един наистина уникален продукт. Той спада към категорията на онези продукти в дизайна, които остават задълго в съзнанието на хората. Това ясно пролича в реакциите на посетителите на щанда на Черга на Salone Satelite в Милано тази година. Надявам се и вярвам, че по същество този продукт представлява успешен дизайн и пазарен хит, събрани в едно.


Имаше ли трудности при реализацията му?

 

Разбира се, пътят от идеята до реализацията не бе никак лесен. Като реализатори на проекта, хората от фирма Sofa Lab-Варна и лично управителят на фирмата г-н Камен Станков дадоха всичко от себе си, за да може това уникално изделие да излезе на сцена. Направени бяха над 10 прототипа, които минаха редица изпитания на материали, конструкция и усъвършенстване на модела. Крайният резултат е едно съвършено изделие както като дизайн, така и като лека и здрава конструкция.

 

ZOGO - успешен дизайн и пазарен хит в едно

 

ZOGO - успешен дизайн и пазарен хит в едно

 

ZOGO - успешен дизайн и пазарен хит в едно

 

ZOGO беше и на щанда на ЧЕРГА на изложението „Светът на мебелите”. След участието Ви в него и в третото поред издание на "Разговори за дизайн" в Интер Експо Център в София, стартирахте една инициатива - „Дизайн маратон”. Разкажете за нея.

 

"Дизайн маратон" е моя идея и социален експеримент, популяризиран във Фейсбук. Той е пряко свързан с лекцията, която водих в Интер Експо Център на 27 април. Тя бе посветена на съвместната ми работа със студиото на Карим Рашид в гр. Шензен, Китай. Реших да разнообразя темата за слушателите, като вмъкна в нея разказ за процеса на създаване на дизайн и какво е необходимо да се направи, за да се постигне успех. Успех, базиран на много работа и креативност, които биха създали предпоставки да се стигне до работа с толкова популярна личност като Карим Рашид.

 

Два дена след лекцията ми хрумна проста и ефективна идея. Реших да създам тема на страницата си във Фейсбук и в продължение на три месеца да публикувам по възможност всеки ден по един нов дизайн. Така на първи май започнах. Скоро колегите ми от Българската група за дизайн ЧЕРГА прегърнаха идеята. Решиха да създадем затворена група във Фейсбук, където всеки от нас да има възможност да споделя с останалите идеите и проектите, които са му хрумнали.

 

И така общият ни маратон започна и вече дава плодове. За две седмици от началото вече сме събрали завидно количество уникални идеи.

 

Какво се очаква да създадете до края на маратона?

 

Това е интересен въпрос и лично аз нямам търпение да видя крайният резултат. А той, уверявам ви, ще е впечатляващ! Целта ни е да се забавляваме и да тренираме способностите си. А също и да покажем, че в България се твори уникален дизайн, който с нищо не отстъпва на най-доброто, създавано в света. И дори повече.

 

Някои от тези проекти е възможно да служат за основа на бъдещи тенденции в дизайна. Освен това моята идея е накрая да представим най-добрите проекти на заинтересовани производители. Процент от евентуалните приходи ще бъдат дарени на ЧЕРГА - за нейните бъдещи участия на световни изложения, за които тя вече има получени много покани. Тъй като намирането на спонсори не е лесна работа, смятам, че така бихме си помогнали сами.

 

Интервю на Ема Димитрова


 

   още от Новини
   още от Изложения
   още от Дневна
   още от Интервюта